ماشین کاردینگ TC 19i تروشلر

آشنایی با ماشین کاردینگ TC 19i تروشلر

ماشین کاردینگ یکی از مهم ترین دستگاه هایی است که الیاف در فرآیند ریسندگی از آن عبور می کنند. این ماشین ضایعات را از توده الیاف جدا کرده و تا حد امکان آن ها را تمیز و مستقیم می کند. در حقیقت، ماشین کاردینگ به عنوان قلب فرآیند ریسندگی شناخته می شود و یک عنصر حیاتی برای این فرآیند به شمار می رود. شرکت های مختلفی در سراسر دنیا به طراحی و ساخت دستگاه های کاردینگ می پردازند. همه دستگاه های کاردینگ تولید شده توسط برندهای مختلف، بر اساس یک سری اصول ثابت و مشخص کار می کنند. اما هر کدام از شرکت ها با توجه به تکنیک ها و نوآوری های خاص خود ویژگی هایی را به ماشین آلات اضافه می کنند. تروشلر آلمان یکی از شرکت هایی است که دستگاه های موردنیاز خطوط ریسندگی را می سازد. مدل های مختلف ماشین آلات کاردینگ تروشلر در کارخانجات مختلف ریسندگی سراسر دنیا نصب شده و در حال کار هستند. در این مطلب قصد داریم ماشین کاردینگ TC 19i تروشلر را به شما معرفی کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

آشنایی با شرکت تروشلر

تروشلر به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر ماشین آلات نساجی دنیا، حدود ۱۳۵ سال است که محصولات خود را به صنعت عرضه می کند. این مجموعه بر ساخت انواع ماشین آلات ریسندگی، تولید منسوجات بی بافت، نوارهای کاردینگ و ماشین آلات تولید نخ های مصنوعی تمرکز دارد. علاوه بر این تروشلر به منظور برآورده کردن نیازهای مشتریان خود، فروشگاه اینترنتی و نرم افزارهای افزارهایMy Trützschler، My Mill و My Wires را ارائه کرده است. با استفاده از این امکانات آنلاین، مشتریان می توانند در هر زمان و مکانی به تمام محصولات و خدمات این مجموعه دسترسی داشته باشند. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این شرکت مطلب معرفی شرکت تروشلر را در وب سایت معتمدتکس مطالعه کنید.

آشنایی با شرکت تروشلر

محصولات تروشلر و مزایای آن ها

تروشلر طیف گسترده ای از دستگاه های مورد استفاده در خطوط ریسندگی را به صنعت نساجی دنیا عرضه می کند. بعضی از ماشین آلات شناخته شده این شرکت عبارتند از:

  1. ۱. ماشین آلات ریسندگی مورد استفاده در خطوط حلاجی، کاردینگ، کشش و شانه زنی، از جمله عدل باز کن های اتوماتیک BO-P و BO-A، سیستم های کنترل کننده ضایعات، ماشین های کاردینگ TC 19i، TC 30i و TC 15، اتولولر TD 10، شانه TCO 21 و غیره.
  2. ماشین آلات تولید منسوجات بی بافت، از جمله دستگاه آماده سازی الیاف T-BLEND، خطوط سوزن زنی الیاف، خطوط تولید SPUNLACING با سرعت بالا و غیره.
  3. انواع نوارهای کاردینگ، از جمله نوارهای خاردار غلتک های کاردینگ، نوارهای خاردار و خارهای نصب شونده روی نوارهای خاردار باز کننده و تمیز کننده و غیره.
  4. ماشین آلات تولید نخ های مصنوعی، از جمله دستگاه های MO 60، MO 40-E، MO 40-c و TO 40 برای تولید نخ BCF.

یکی از شناخته شده ترین محصولات تروشلر، ماشین کاردینگ TC 19i است. این ماشین ویژگی های منحصر به فردی دارد که باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد. در ادامه به بررسی بیشتر ویژگی های این دستگاه می پردازیم.

ماشین کاردینگ TC 19i تروشلر

ماشین کاردینگ TC 19i تروشلر یکی از محصولات باکیفیت و پرطرفدار این کمپانی بین المللی است. این ماشین تنها پس از چند ماه از زمان عرضه اش به بازار، جایگاه ویژه ای بین مشتریان پیدا کرد. شما می توانید آخرین ابتکارات و به روزترین فناوری های تروشلر را در این دستگاه ببینید.

TC 19i card
ماشین کاردینگ TC 19i تروشلر

یکی از پارامترهای مهم در ماشین های کاردینگ که در کیفیت نخ تولیدی هم بسیار مهم است، شکاف بین سیلندر اصلی و زننده ها است. در ماشین های متداول، حداقل مقدار این شکاف ۰۰۳/۰ اینچ است. اما در ماشین کاردینگ TC 19i می توان مقدار فاصله سیلندر اصلی کاردینگ با زننده ها را به صورت هوشمند تا ۰۰۱/۰ اینچ هم کاهش داد. در نتیجه این امر باعث افزایش کیفیت وب تولیدی خواهد شد. مجموعه تروشلر بر این باور است که حفظ چنین شکاف باریکی که از یک تکه کاغذ هم باریک تر است، برای دستیابی به حداکثر کیفیت، به ویژه در پردازش الیاف پنبه، بسیار تعیین کننده خواهد بود. لازم به ذکر است که این شکاف کاملا خودکار، با استفاده از نرم افزار و بدون نیاز به اپراتور تنظیم خواهد شد.

شکاف بین سیلندر اصلی و زننده ها
شکاف بین سیلندر اصلی و زننده ها

علاوه بر تنظیم فاصله شکاف، بهینه بودن آن در حین کارکردن هم بسیار مهم است. در این ماشین با استفاده از Gap Optimizer T-GO شکاف کاردینگ به صورت خودکار بهینه می شود. این فرآیند هوشمند بوده و بی وقفه در زمان تولید تکرار می شود. گفتنی است که مقدار شکاف کاردینگ به پارامترهای درحال تغییر روی ماشین، از جمله خواص مواد، مقدار تولید، سرعت سیلندر و تاثیرات محیطی مانند دما و رطوبت بستگی دارد.

یکی دیگر از ویژگی های ماشین کاردینگ TC 19i تروشلر، استفاده حداکثری از مواد خام است. در این دستگاه یک سنسور نوری بر ضایعات موجود در قسمت مکش نظارت می کند. در این حالت، اگر تعداد زیادی از الیاف مطلوب به عنوان ضایعات مکش شده باشند، سیستم از طریق یک سرووموتور تنظیمات چاقویی ها را تغییر داده تا این الیاف به صورت ضایعات از دست نروند.

سنسور کنترل نپ
سنسور کنترل نپ

علاوه بر این، سنسور تشخیص نپ تروشلر به صورت دائمی بر وب تولید شده روی دافر نظارت می کند. یک دوربین نپ ها، ضایعات و ناخالصی های ریز روی وب را تشخیص داده و ثبت می کند. داده های حاصل روی صفحه نمایش ماشین کاردینگ نشان داده شده و همچنین به سیستم نظارتی کارخانه ارسال می شوند. بنابراین می توان ماشین های مختلف را از نقطه نظر کیفیت محصول نهایی رصد کرد و هرگونه انحراف از میزان کیفیت مورد انتظار را تشخیص داد. همچنین روی این دستگاه یک نمایشگر هوشمند لمسی تعبیه شده است که می توان به راحتی از آن استفاده کرد. شما می توانید از طریق تراشه RFID برای هر اپراتور شناسه و مجوز ورود تعریف کنید و داده های مربوط به هر دستگاه و هر شیفت راه به راحتی رصد کنید.

مزایای ماشین کاردینگ TC 19i تروشلر

استفاده از ماشین کاردینگ TC 19i تروشلر مزایای زیادی به همراه دارد. کارخانجاتی که از این دستگاه هوشمند استفاده می کنند، می توانند محصولات باکیفیت و فرآیند بهینه ای داشته باشند. TC 19i اولین ماشین کاردینگ معرفی شده به بازار است. بهینه سازی فاصله شکاف بین سیلندر اصلی و زننده های بالای آن، باعث کاهش عیوب نخ نهایی تا ۴۰ درصد خواهد شد. علاوه بر این، میزان تولید در این ماشین ۴۰ درصد بیشتر از ماشین های کاردینگ دیگر موجود در بازار خواهد بود. همچنین به لطف استفاده از سنسورها و سیستم های کنترل ضایعات، این ماشین قادر خواهد بود تا ۲ درصد در مواد اولیه صرفه جویی کند.

صفحه نمایش هوشمند دستگاه
صفحه نمایش هوشمند دستگاه

بنابراین، شما می توانید با استفاده از عملکردهای هوشمند ماشین کاردینگ TC 19i تروشلر، کیفیت محصولات، بهره وری تولید و همچنین میزان استفاده از مواد خام را افزایش دهید و یک فرآیند بهینه و قابل اطمینان داشته باشید. اگر قصد خرید ماشین آلات خطوط ریسندگی را دارید، کارشناسان مجرب ما در معتمدتکس از ابتدا تا انتهای فرآیند خرید در کنار شما خواهند بود.

خرید ماشین کاردینگ TC 19i تروشلر

شما می توانید ماشین کاردینگ TC 19i تروشلر را از نمایندگی های این شرکت در سراسر جهان خریداری کنید. این مجموعه علاوه بر فروش دستگاه، خدمات پس از فروش و پشتیبانی های بسیار خوبی دارد. بنابراین پس از خرید هم از امکانات تروشلر استفاده خواهید کرد. با این حال، یکی از مشکلاتی که بر سر راه تولید کنندگان ایرانی است، خرید و وارد کردن ماشین آلات نساجی و قطعات یدکی مربوط به آن ها به کشور است.

گروه مهندسی و بازرگانی معتمدتکس به پشتوانه کارشناسان و همکاران متعهد و متخصص در صنعت نساجی با ارائه خدمات فنی، مهندسی و بازرگانی همواره در کنار کارخانجات ریسندگی کشور خواهد بود و به آن ها کمک می کند تا این ماشین هوشمند و باکیفیت و همچنین سایر ماشین آلات و قطعات مورد استفاده در خطوط ریسندگی در کمترین زمان ممکن تهیه کنند.

سخن پایانی

همان طور که دیدید، در این مطلب درباره ماشین کاردینگ TC 19i تروشلر صحبت کردیم. این دستگاه به عنوان اولین ماشین کاردینگ هوشمند به صنعت نساجی دنیا عرضه شد. شما می توانید با استفاده از این دستگاه، فرآیند تولید بهینه و با راندمان بالایی داشته باشید. همچنین وب تولید شده روی این دستگاه کیفیت بسیار خوبی خواهد داشت.

یکی دیگر از ویژگی های برجسته ماشین کاردینگ TC 19i، استفاده حداکثری از مواد اولیه و همچنین افزایش مقدار محصول تولیدی است. با خرید این دستگاه، علاوه بر تولید محصولات باکیفیت، کل فرآیند تولید توسط سیستم هوشمند دستگاه آنالیز می شود. بنابراین می توانید داده های مربوط به فرآیند تولید و همچنین میزان ضایعات را مشاهده کرده و برای حل مشکلات تولید خود گام های مثبتی بردارید. اگر به دنیای نساجی و ماشین آلات جدید ارائه شده در این صنعت علاقه دارید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
آخرین نوشته ها