اولین همایش بزرگ نساجی در کاشان

همایش بزرگ نساجی، چهارشنبه پنجم بهمن‌ ماه ۱۴۰۱ با حضور بزرگان صنعت فرش ماشینی و ریسندگی در کاشان برگزار شد.

در بخشی از این همایش بزرگ نساجی، مهندس رضا معتمدی مدیر عامل گروه مهندسی و بازرگانی معتمدتکس، پس از بیان مشکلات تولید کنندگان برای واردات ماشین‌ آلات در شرایط تحریم و عدم مراودات مالی بسیاری از شرکت‌ های بزرگ با ایران، تأسیس دفتر معتمدتکس در استانبول و آلمان را راهی برای حل این مشکلات عنوان کرد.

به گفته مهندس معتمدی، گروه معتمدتکس برای تامین ماشین آلات نساجی و واردات آن به ایران، از راه ترکیه اقدام کرده و با راهکارهایی به حل موانع تحریم می‌پردازد تا تولید کنندگان ایرانی بتوانند بدون دغدغه‌ برای نوسازی ماشین‌ آلات خود اقدام کنند. همچنین ایشان از راه‌ اندازی خط تولید ساخت قطعات پرکاربرد ماشین‌آلات نساجی در ترکیه، با گارانتی یکساله و مشابه نمونه‌ های خارجی خبر داد.

این محصولات با برند معتمدتکس به همراه خدمات پس از فروش آن به ایران عرضه می‌شود.

همایش بزرگ نساجی با همکاری معتمدتکس و سرای ابریشم، در هتل نگارستان کاشان برگزار شد و در پایان با اهدای لوح همایش، از مدیران موفق صنایع نساجی، تقدیر شد.

سخنران دیگر همایش بزرگ نساجی، دکتر محمدمهدی روحانی، مدیر عامل سرای ابریشم، دکترای مدیریت و مدرس کسب و کار، به بیان تفاوت‌ های مدیر و رهبر پرداخت. دکتر روحانی در صحبت‌ های خود از شیوه‌ های موثر رهبری و ویژگی‌ های رهبران نامحدود صحبت کرد. به گفته وی بنیانگذاران صنعت نساجی کاشان، آقایان لاجوردی و ارباب تفضلی، از رهبران الهام‌بخش و نامحدودی بودند که توانستند باعث موفقیت صنعت نساجی کاشان تا امروز باشند.

ایشان همچنین ایجاد همکاری استراتژیک و تیم سازی با منافع مشترک را یکی از روش‌ های نوین رشد کسب و کار دانست و به صنعتگران کاشانی توصیه کرد در این راستا قدم بردارند.

دکتر رضا کنعانی، مدرس مدیریت دانشگاه تهران و مشاور صادرات نساجی، به تحلیل اوضاع اقتصادی و دیپلماسی ایران و تاثیر آن بر صنعت نساجی پرداخت.

به گفته دکتر کنعانی، شرکت‌ های فرش ماشینی با همکاری همدیگر می‌ توانند برای صادرات، یک همکاری استراتژیک داشته باشند. دکتر کنعانی تشکیل پاویون ایران با همراهی چند شرکت مختلف در نمایشگاه‌های خارجی را بسیار کاربردی‌ تر از حضور فردی شرکت‌ ها در غرفه‌ های مجزا دانست. به گفته ایشان، ایجاد کنسرسیوم صادراتی میان شرکت‌ های تولیدکننده، بسیار برای رشد صادرات ایران موثر خواهد بود.

این همایش بزرگ به همت سرای ابریشم و گروه مهندسی و بازرگانی معتمدتکس برگزار شد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
آخرین نوشته ها